Anmeldelse af After-serien af Anna Todd

Titel: After-serien
(1. Mødet, 2. Tvivlen, 3. Faldet & 4. Lykken)

Forfatter: Anna Todd

Forlag: People’s Press

Udgivet: 2015 – 2016

hearts-icon-64hearts-icon-64hearts-icon-64hearts-icon-64hearts-icon-64hearts-icon-64

19-årige Tessa er en pæn pige. Hun har en dejlig, loyal kæreste og er dygtig og ambitiøs i skolen. Hardin er flabet og upålidelig, og hans krop er dækket af tatoveringer og piercinger – en type Tessa normalt hader. Men der er noget ved Hardin og hans mystiske fortid, som tiltrækker Tessa. De forelsker sig hovedkulds i hinanden, og i løbet af fire bøger kæmper de både med sig selv og deres forhold.

Anna Todd formår virkelig at få følelserne frem hos sine læsere, og historien om Tessa og Hardin aktiverer hele følelsesregistret – man oplever alt fra sorg og magtesløshed til glæde og lettelse, for karakterne kommer virkelig ind under huden på en.
Hardin er min yndlingskarakter, og selvom han slås med en masse ting, så er hans tanker og kommentarer så fyldt med humor, at de flere gange får mig til at smile.

Anna Todds skrivestil gør, at Tessa og Hardins historie kommer helt ind under huden på én. Der sker hele tiden noget i deres liv, og det er umuligt at forudse, hvordan historien udvikler sig. Nogle gange kan historien næsten blive for intens, men det er alligevel svært at lægge bøgerne fra sig, for man er hele tiden nødt til at vide, hvad der sker videre fremme i historien.

After-serien en af de bedste kærlighedshistorier, jeg har læst. Jeg har læst serien flere gange og kommer helt sikkert til at læse den igen. Man skulle tro, at fire bøger var nok til at mætte ens læselyst, men man har på en eller anden måde stadig lyst til at læse mere om Tessa og Hardin. Det føles lidt som at sige farvel til et par gode venner, når man når til sidste side. Derfor får alle fire bøger hver især og serien som helhed seks ud af seks hjerter.