Anmeldelse af “Papirprinsessen” af Erin Watt

Titel: Papirprinsessen

Forfatter: Erin Watt

Forlag: Flamingo

Udgivet: 20. juni 2017

Antal sider: 324

Vejl. pris: 199,95  kr.

17 årige Ella er nødt til at arbejde som stripper for at overleve. Hendes mor er død, og hun har aldrig mødt sin far. En dag bliver hun bogstavelig talt slæbt ud af den stripklub, hun arbejder på af den stenrige Callum Royal der påstår, at han er hendes afdøde fars bedste ven. Han tilbyder hende et hjem, penge og muligheden for at tage en uddannelse på en prestigefyldt skole. Der er bare ét problem. Callums fem teenagesønner nægter at acceptere hende som en del af familien, og de gør alt, hvad de kan for at gøre livet surt for Ella.

”Papirprinsessen” er første bind i The Royals-serien og bliver kaldt en moderne Askepotfortælling. Andet bind i serien ”Askeprinsen” udkommer til november.

Da jeg første gang læste, hvad ”Papirprinsessen” handler om, var jeg en anelse skeptisk. En 17 årig pige, der arbejder som stripper, indtil hun bliver reddet af en millionær der uden videre tilbyder hende det gode liv – Jeg forventede ærlig talt, at historien var for ungdommelig og klichéfyldt til min smag. Men jeg tog fejl. Jeg kan faktisk rigtig godt lide historien. Den er god og indeholder den helt rette mængde drama, glamour og kærlighed. Der sker noget fra start til slut, og historien ender med lidt af en cliffhanger, så jeg glæder mig egentlig til ”Akseprinsen” udkommer.

Det eneste jeg godt kan blive lidt træt af er, at karakterernes udseender er ret stereotype. Og hvorfor skal fyrenes bukser altid ”hænge på hofterne” lige under deres markerede mavemuskler? Tror efterhånden det er den mest slidte frase i romance-genren. Det ville være rart med lidt fornyelse. Men okay, når det er mit eneste kritikpunkt, er det vist til at leve med. J Så hvis du mangler en bog til ferien, så tag ”Papirprinsessen” med i kufferten.

Forfatternavnet Erin Watt er et pseudonym skabt af forfatterne Elle Kennedy og Jen Frederick. Elle Kennedy står bag den populære Off Campus-serie, der er Flamingos bedst sælgende bogserie. Så hvis du er til mere i samme dur som ”Papirprinsessen”, så prøv Off Campus-serien. Du kan læse anmeldelsen af den første bog i Off Campus-serien her.

“Papirprinsessen” er et anmeldereksemplar tilsendt af forlaget.