Anmeldelse af “Min indtil midnat” af Lisa Kleypas

Titel: Min indtil midnat

Forfatter: Lisa Kleypas

Forlag: Pretty ink

Udgivet: 14. juni 2016

Antal sider: 384

“Min indtil midnat” er første bind i en ny serie kaldet Hathaway af bestsellerforfatteren Lisa Kleypas der også har skrevet Wallflower-serien.

Da Amelia Hathaway og hendes fire søskende modtager en uventet arv, bliver de pludselig til en del af de finere kredse. Desværre har de hverken råd til eller sans for at færdes iblandt overklassen. Amelias liv bliver yderligere kompliceret, da hun møder den rige og smukke sigøjner Cam Rohan. Selv om hverken Amelia eller Cam har nogen intentioner om at indlede et forhold – der i øvrigt er højst upassende, så har de svært ved at slippe hinanden.

Hathaway-serien udspringer af Wallflower-serien, og begge serier handler om klassekampe, etikette for unge pigers opførsel i selskabslivet, kærlighed og begær i 1800-tallets London.

I Wallflower-serien slår veninderne Annabelle, Lilian, Evie og Daisy sig sammen for at finde passende ægtemænd til hinanden. Her møder vi første gang Cam Rohan, som vi nu følger videre i Hathaway-serien. Vi bliver også præsenteret for flere af de øvrige karakterer fra Wallflower-serien, men man sagtens læse “Min indtil midnat” uden at have læst Wallflower-serien først.

Jeg kunne rigtig godt lide Wallflower-serien og glædede mig til at læse “Min indtil midnat”. Den skuffede dog en smule, da handlingen er lidt tynd, og konflikterne er overfladiske og hurtigt bliver løst. Historien fangede mig først rigtig til sidst, men slutningen er til gengæld en rigtig cliffhanger, der har gjort mig nysgerrig på den videre historie. Jeg regner derfor med at læse den næste bog i serien, når den kommer.

Har du fået lyst til at læse en af Lisa Kleypas bøger, vil jeg anbefale, at du starter med Wallflower-serien. Vil du så have mere i samme genre, eller er du nysgerrig efter at finde ud af, hvordan det går med karakterne, så synes jeg bestemt, at du skal forsætte med “Min indtil midnat”, men det er ikke Lisa Kleypas bedste bog.

Har du lyst til at læse Wallflower-serien, så er bøgerne nævnt i kronologisk rækkefølge:
Sommernattens hemmeligheder
Efterårets luner