Anmeldelse af “Måske for evigt” af Malene Ripullone

Titel: Måske for evigt

Forfatter: Malene Ripullone

Forlag: Mellemgaard

Udgivet: 26. juni 2017

Antal sider: 466

Vejl. pris: 269,95  kr.

Mille og Marco har været sammen i 17 år, men befinder sig midt i forholdets værste krise. Hverdagslivet med job, regninger, to små døtre og praktiske gøremål har taget på forholdet. Marco efterlader Mille med børnene og rejser ned til sin familie i Italien, for at overveje om forholdet kan reddes. I mellemtiden bearbejder Mille sorgen over bruddet. Hun genfinder sig selv og sine drømme. Men er der stadig håb for hende og Marco?

Som en del af historien bliver læseren taget med tilbage til dengang, Mille og Marco mødte hinanden i Paris. Det er den perfekte måde at forstå Mille og Marcos forhold på. Følelserne og stemningerne er så godt beskrevet, at man lever sig helt ind i fortællingen. Det er umuligt ikke at at blive grebet af deres historie, og jeg havde svært ved at slippe bogen. Efter at have læst “Måske får evigt” har jeg lyst til at rejse til Paris med det samme.

Desværre blev læsningen flere gange forstyrret af sproget i bogen. Sætningerne bliver nogle steder så kringlede, at jeg havde mere fokus på sproget end, hvad der rent faktisk stod. Eksempel: Mauro er ikke på arbejde. Ligeledes er Patricia heller ikke, så… Der er dobbeltkonfekt i sætningen, da “ligeledes” og “heller ikke” egentlig betyder det samme i denne sætning. I stedet kunne man have skrevet: Hverken Mauro eller Patricia er på arbejde, så… Det havde gjort sætningen mere læsevenlig. Eller: …der udspurgte jeg ham en masse spørgsmål om dig. Igen er der dobbeltkonfekt, og det havde været nok bare at skrive: …der udspurgte jeg ham om dig.

“Måske for evigt” får fem ud af seks hjerter. At den “kun” får fem hjerter skyldes udelukkende sproget i bogen, for jeg er vild med historien. Det er en fantastisk og medrivende kærlighedshistorie og en påmindelse om, at man skal huske og pleje kærligheden, når hverdagen melder sig. Læs den!

“Måske for evigt” er et anmeldereksemplar tilsendt af forlaget.