Anmeldelse af “Jamaica Lane” af Samantha Young

Forfatter: Samantha Young

Forlag: Flamingo

Udgivet: 6. Februar 2016

Antal sider: 395

Vejl. pris: 99 kr.

hearts-icon-64hearts-icon-6400609-10000609-10000609-10000609-100

26-årige Olivia har forelsket sig i den sexede Benjamin. Men hendes tunge slår knuder, hver gang hun er i nærheden af ham. Hun beslutter sig derfor for at gøre noget. Nate er player til fingerspidserne, men også Olivias bedste ven, så da hun beder om hjælp, indvilliger han i at lære Olivia, hvordan hun forfører Benjamin. Men i takt med at undervisningen skrider frem og bevæger sig længere ind i soveværelset, bliver Olivia mere og mere usikker på, om det er Benjamin, hun vil have eller om det virkeligheden er Nate. Men Nate har gjort det klart, at han ikke er til forhold….

“Jamaica Lane” er tredje selvstændige bind i Dublin Street-serien.

Hvis du ikke kan få nok af kærlighedshistorier og hede sexscener, så er der en god chance for, at du vil kunne lide “Jamaica Lane”, for historien er sød. Men “Jamaica Lane” ligner mange andre bøger i sin genre og er lige så forudsigelig og fyldt med klichéer, som bogens resumé lægger op til. Handlingen er enkel og til tider langtrukken, og jeg savnede både en mere nuanceret handling, lidt tempo i historien og nogle overraskelser, da det er nemt at gætte, hvordan historien udvikler sig. Jeg kedede mig derfor flere gange under læsning og manglede lysten til at læse videre.

Bogen er kort, så det er begrænset, hvor godt man kan lærer karaktererne at kende, hvilket kan gøre det svært at involvere sig meget i deres historier. Olivias karakter er f.eks. ret ensformigt skildret og gør derfor ikke noget indtryk på mig. Nates karakter har lidt flere nuancer, og jeg har nemmere ved at have sympati for ham og hans historie. Men jeg bliver aldrig rigtig engageret i nogen af dem, og derfor er jeg heller ikke rigtig nysgerrig efter at læse deres historier.

“Jamaica Lane” får to ud seks hjerter. Jeg savner noget fornyelse i denne genre, nogle overraskelser og mere dybde i såvel historien som hos karakterne.