Anmeldelse af “Sjælens begær” af Katerina Pitzner

Titel: Sjælens begær – Kærlighed mellem soul mates

Forfatter: Katerina Pitzner

Forlag: Aronsen

Udgivet: 12. september 2017

Antal sider: 195

Vejl. pris: 249,95  kr.

Katerina Pitzner, der bedst er kendt som diamanthandler, fortæller i “Sjælens begær” om sine spirituelle evner og om kærligheden mellem soul mates. Med udgangspunkt i sit eget liv og erfaringer fra sine klienter fortæller Katerina bl.a., hvorfor kærligheden mellem soul mates ofte både kan være smuk og smertefuld, hvorfor vi nogen gange falder for ‘de forkerte’ på forkerte tidspunkter i livet, hvorfor vi møder de partnere, vi møder, og hvorfor vi bliver i forhold, der forvolder så meget smerte.

Jeg ved ikke, om jeg tror på soul mates, så jeg var en anelse skeptisk, da jeg gik i gang med bogen. Men selvom det normalt ikke er den type bog, jeg hiver ned fra hylden, er jeg glad for at have læst “Sjælens begær”. Uanset om man tror på soul mates eller ej, så indeholder bogen nogle rigtig fine og tankevækkende pointer omkring forholdet til sig selv og omverden. Der er flere ting i bogen, som jeg vil forsøge at huske og bruge fremover, og jeg har på en eller anden måde fået en ro, forståelse og accept af, at tingene er, som de er efter at have læst “Sjælens begær”.

Enkelte afsnit i bogen virker desværre en smule indforståede. F.eks. er der et afsnit, der hedder “Mental detox”, men selvom jeg har læst afsnittet to gange, er jeg stadig ikke helt sikker på, hvordan man laver sådan detox. Det er ærgerligt, da jeg synes budskabet er godt og gerne ville kunne bruge det i praksis. Jeg savner derfor en enkel øvelse, en kort beskrivelse af, hvordan man laver en detox el. lign, så det bliver helt tydeligt.

“Sjælens begær” får fire ud af seks hjerter, da det er interessant og lærerig læsning, der bestemt kan anbefales, men jeg savner lidt mere “how to” i bogen.

“Sjælens begær” er et anmeldereksemplar tilsendt af forlaget.