Månedens bedste bog på Mofibo – “Skrig under vand” af Øbro & Tornbjerg

Titel: Skrig under vand

Forfatter: Jeanette Øbro & Ole Tornbjerg

Udgivet: 2010

hearts-icon-64hearts-icon-64hearts-icon-64hearts-icon-64hearts-icon-64hearts-icon-64

Katrine Wraa er uddannet psykolog og profileringsekspert i England. Efter at have arbejdet for engelsk politi i nogle år, bliver hun ansat i Drabsafdelingen i København. Her får hun hurtigt sin sag for, da hun sammen med sin nye makker, Jens Høgh, skal opklare det brutale drab på en fødselslæge, der er blevet stukket ned i sin forhave. Mistanken falder på en tjetjensk flygtning, hvis kone døde under en fødsel, fødselslægens enke, der viser sig at have flere hemmeligheder og lægens elskerinde.

“Skrig under vand” er første bind i serien om Katrine Wraa.

Da jeg gik i gang med “Skrig under vand”, blev jeg fanget allerede på de første sider, og det tog mig kun halvandet døgn at læse bogen. Da jeg var færdig, var jeg ret begejstret for, at jeg stadig havde fire bøger til gode. Det er længe siden, at jeg er blevet så fanget af en krimi. Jeg forsøger nu at sætte tempoet lidt ned for ikke at fortære bøgerne alt for hurtigt, da jeg godt kan fornemme, der kommer til at mangle noget, når jeg er færdig med serien. Heldigvis kommer der en ny bog til august.

Stilen i “Skrig under vand” minder lidt om Sara Blædels bøger om Louise Rick, – selvom historien er lidt mere ekstrem, end jeg husker sagerne i Louise Rick-serien. Historien har alt det, en god krimi skal have; en interessant forbrydelse, et spændende opklaringsarbejde, uforudsigelighed og karakterhistorier man kan relatere til og fatte sympati for. Derudover er bogen skrevet i et let og læsevenligt sprog, der gør det nemt at holde fokus på historien. Alt i alt en rigtig god krimi! Det eneste jeg studsede over var, at bogen ikke er inddelt i kapitler, men i afsnit. Det skulle jeg lige vænne mig til.

“Skrig under vand” er læst på Mofibo, hvor den både findes som e-bog og lydbog.

Bøger i serien om Katrine Wraa:
Skrig under vand